K závodům do vrchu neodmyslitelně patří historická vozidla. Pro ty je vytvořené hned několik národních šampionátů i mistrovství Evropy. To se většinou jezdí společně s klasickým evropským šampionátem soudobých vozidel a FIA International Hill Climb Cupu. Čechům se v této kategorii velice daří a v letošní sezóně vybojovali tři tituly šampionů z pěti vypsaných skupin. Šampionát se zároveň ukázal na dvou českých kopcích ve Šternberku a v Ústí nad Orlicí.
V kategorii 1 první příčku v celkovém hodnocení získal Vladimír Konicar s BMW 2002 Ti. Vítězství si připsal hned v sedmi závodech z deseti odjetých. Držet krok s nim dokázal pouze Reinhard Labner s vozem Austin Mini Cooper S1275.
I kategorii 2 ovládli čeští jezdci. Konkrétně Jaroslav Mikeš a Josef Michl na „stotřicítkách“. Pěkné čtvrté místo obsadila legenda českého motorsportu, Miroslav Adámek. Ten, na třetího Enrica Lenu, ztratil pouze dva a půl bodu.
Jiří Kubíček s další Škodou 130RS vyhrál kategorii 3 a obhájil tak titul z loňského roku. Konkurovat se mu snažil Marian Czapka s krásným Porsche 928. Konec sezóny mu však nevyšel a do posledních závodů vůbec nenastoupil.
Kategorii 4 vládly italské Oselly PA9 připravované ve stáji Bonucci Racing Team. Sám Uberto Bonucci vyhrál devět závodů a s přehledem vyhrál titul. Na druhém místě však skončil Herbert Neubauer s Lancii Delta Integrale, který díky více odjetým závodům porazil Piera Lottiniho. Bramborovou pozici získal Roberto Gorni.
České formule Metalex sváděli krásné souboje v kategorii 5. Titul vybojoval Slovák Miroslav Čiliak s novějším modelem MTX 1-06. Pět bodu na něho ztratil Petr Tykal s vozem MTX 1-03.